Jouw vragen over Aalsmeer Lokaal beantwoord

Hoe gaat het plaatsen van aanbod in zijn werk? En welk aanbod mag je precies plaatsen? Wat kun je doen om Aalsmeer Lokaal te steunen? En wat krijg je precies als vriend van Aalsmeer Lokaal? In deze FAQ beantwoorden we (bijna) al je vragen.

Heb jij een prangende vraag die hier niet tussenstaat. Laat het ons weten via info@aalsmeerlokaal.nl. Dan hoor je snel van ons.

Wat is het doel van Aalsmeer Lokaal?

Het creëren, ontwikkelen en onderhouden van een (online) platform waar alle ondernemers uit de gemeente Aalsmeer en die ondernemers die gevestigd zijn in aangrenzende gebieden met focus op de Aalsmeerse economie en/of sierteelt, zichtbaar kunnen zijn, gestimuleerd worden om lokaal zaken te doen en zich verantwoordelijk voelen voor de lokale economie, werkgelegenheid en leefomgeving

Wat heb ik nodig om een profiel aan te maken?

Om een profiel aan te maken, moet je je eerst aanmelden. Dit doe je door middel van je KvK-nummer in te voeren en de stappen te volgen. Nadat je bent aangemeld, kun je direct beginnen met je profiel. Wij hebben alvast voor je de naw-gegevens vanuit de KvK voor je ingevuld. Deze kun je zelf nog aanpassen hoor. Daarnaast kun je je websiteadres, telefoonnummer, e-mailadres invoeren en een korte en langere samenvatting over jouw bedrijf invullen. Je logo mag natuurlijk ook niet ontbreken. En dan heb je een volledig profiel

Ik kan mij niet aanmelden, wat nu?

Postcode niet correct
Bij het aanmaken van het bedrijf wordt de postcode gecontroleerd. Hiervoor moet je het adres valideren (klik hiervoor op de knop ‘valideer adresgegevens’). 
 
De bedrijven die zich kunnen aanmelden voor aalsmeerlokaal zijn die bedrijven die 1) zich binnen de gemeentegrens van Aalsmeer bevinden met postcodes 1430, 1431, 1432 en 1433; 2) een duidelijke link met a) de Aalsmeerse economie of b) de Sierteelt hebben en zich in de volgende postcodegebieden bevinden: 1424 CA, CB (Mijnsherenweg), 1424 PC, PD, PE, PG, PH (Hoofdweg), 1424 LA, LB, LC, LD, LE, LG, LH (Bloemenveiling-Zuid); 1187 NL, NK. NJ, NH (Legmeerdijk) en 1187 WB, ZX, ZZ (De Loeten). Val je buiten bovengenoemde gebieden dan kun je je helaas niet aanmelden als bedrijf voor Aalsmeer Lokaal.
 
Website niet correct:
Om er voor te zorgen dat we toekomstige klanten kunnen doorsturen naar jouw website is het van belang dat het webadres goed ingevuld wordt. Daarom wordt hier een controle opgedaan. We raden aan om je website op te zoeken in de browser en vanuit daar over te nemen.  
Indien dat niet mogelijk is zorg dan dat de url voldoet aan het volgende format:
https://aalsmeerlokaal.nl

Hoe maak ik vraag en aanbod aan?

Bij het aanmaken van een vraag of aanbod. Kan gekozen worden uit diverse soorten activiteiten. Op deze activiteiten kunnen jouw toekomstige klanten je vinden. Omschrijf je vraag of aanbod zo duidelijk mogelijk.

Het is mogelijk om een afwijkend email adres en/of telefoonnummer in te voergen voor dit specifieke vraag of aanbod.

Hoe lang blijft mijn vraag of aanbod zichtbaar op het platform?

Iedere vraag en ieder aanbod blijft 30 dagen na aanmaak van vraag/aanbod zichtbaar op Aalsmeer Lokaal. Daarna wordt de vraag of het aanbod automatisch verwijderd.

Afbeeldingen toevoegen op hetplatform?

Bij diverse functies op het platform kan een afbeelding worden toegevoegd. Bij het opladen van de afbeelding staat aangegeven of een afbeelding verplicht is, welke bestandstypes zijn toegestaan en eventueel de omvang van een afbeelding. Het opvolgen van deze richtlijnen zorgt voor het beste resultaat.