info@berghoef.nl
Aalsmeer, 27-02-2021 – Tekst: Romy Veul
Vorig jaar bestond Berghoef Accountants & Adviseurs precies 100 jaar. Vanuit het pand aan de Dorpsstraat is Berghoef voor veel Aalsmeerse ondernemers een betrouwbare partner op financieel en fiscaal gebied. Bijvoorbeeld voor het controleren van jaarrekeningen, voor fiscaal advies en voor administratieve zaken. Zo houdt elke ondernemer meer tijd over voor waar hij of zij goed in is. Wij gingen in gesprek met Patrick Verboom, directeur van Berghoef. Waarom hecht Berghoef zoveel waarde aan lokaal ondernemen? En wat doen zij specifiek om ondernemers uit de regio – van zzp’er tot groot internationaal bedrijf – te ondersteunen?
“De slogan van Berghoef Accountants en Adviseurs luidt ‘Laat ons doen waar wij goed in zijn, zodat u kunt blijven doen waar u goed in bent’. Ons team helpt ondernemers op alle financiële terreinen als financieel en fiscaal vertrouwenspersoon. Van het samenstellen of controleren van een jaarrekening tot concrete fiscale advisering en bijstand bij de administratie. Ook hebben wij een interne salarisadministratie-afdeling. Die houdt zich bezig met alle vraagstukken rondom salaris en stelt de maandelijkse loonstroken op.
Wat ons kenmerkt, is dat we als zelfstandig kantoor (geen onderdeel van een keten) goed aanvoelen wat er leeft onder cliënten. En waar hun behoeftes liggen. Onze beleidsmakers werken zelf ook in de dagelijkse accountancy- en adviespraktijk, waardoor we niet alleen uitgebreide kennis hebben van ons vakgebied maar ook weten wat er speelt in de praktijk. Ook geloven we in korte lijntjes met onze klanten. Zo kunnen we altijd snel op vragen inspelen.”
“Ondernemers kunnen bij ons goed en snel terecht voor al hun financiële en fiscale vragen. Van diverse ondernemers horen wij dat zij ons initiatiefrijk vinden; we komen zelf met voorstellen, ideeën en aandachtspunten. Ook vinden klanten het prettig dat wij een pragmatische werkwijze hebben, zonder dat we concessies doen aan de kwaliteit. Verder werken wij altijd met vaste contactpersonen, omdat we (gelukkig!) weinig verloop hebben onder onze werknemers. Cliënten geven ook aan dat als aangenaam te ervaren.
Verder hebben we een sterk netwerk van collega-dienstverleners zoals notarissen, banken, administratie- en verzekeringskantoren en buitenlandse accountants en fiscalisten. Met sommige van hen werken we al decennialang samen. Daardoor kunnen we onze cliënten ook op andere gebieden zo goed mogelijk bijstaan, al dan niet via een doorverwijzing.”
“We maken zelf waar mogelijk het liefst gebruik van lokale partijen als we een professional nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan onderhoud van de airco-systemen, bloemen- en plantenvoorziening op kantoor, gebak en catering, maar ook het inhuren van gespecialiseerde juristen, IT-deskundigen, etc.
Daarnaast houden we jaarlijks kort na de bekendmaking van de nieuwe fiscale wet- en regelgeving op Prinsjesdag “onderweg-naar-huis-sessies”. Daarin informeren we zowel bestaande relaties als ondernemers die nog geen cliënt bij ons zijn over wat er fiscaal verandert, inclusief concrete tips. Verder bieden we vrijblijvende adviesbesprekingen voor startende ondernemers om hen financieel en fiscaal op weg te helpen.
Ook bieden we jaarlijks (financiële) ondersteuning aan diverse lokale sportverenigingen en goede doelen. Eind vorig jaar hebben we bijvoorbeeld de bewoners van het Kloosterhof verrast met planten van de PlantenBakkenActie van Scouting Tiflo Aalsmeer.
Daarnaast zijn we ons als kantoor uiteraard bewust van onze verantwoordelijkheid voor milieu, leefomgeving en welzijn van mensen. Uiteraard scheiden we ons afval, worden onze oude computers zoveel mogelijk hergebruikt en zijn we bezig met energiezuinige inpandige oplossingen. Daarnaast hebben we in de hal een houten elektrische fiets staan, waardoor medewerkers bij gelegenheid de auto in de garage kunnen laten staan.”
“We zijn direct vriend van Aalsmeer Lokaal geworden We ondersteunen dit jonge en mooie initiatief graag. Lokaal zakendoen versterkt de samenhang tussen lokale ondernemers. Het zorgt niet alleen voor economische ondersteuning, maar ook voor vertrouwen en een goede sfeer. Dat is goed voor ons allemaal. Dat maakt een platform als dit heel waardevol. We zijn benieuwd naar het vervolg!”
Heb jij behoefte aan advies over de financiële en fiscale kansen voor jouw bedrijf? Of kun je ondersteuning gebruiken op het gebied van o.a. belastingadvies, loonadministratie of je jaarrekening? Onze accountants en adviseurs staan met plezier voor je klaar.
Neem voor een vrijblijvend adviesgesprek contact met ons op. Bel naar 0297 – 38 12 12 of vul ons contactformulier in.