Aalsmeer, 20-03-2021 – Tekst: Romy Veul
Joannie van Zijverden is vanaf de wieg opgegroeid in Aalsmeer. Én ze heeft sinds januari 2019 haar eigen bedrijf HRadministratieAnker. Als specialist in HR-administratie is zij voor mkb’ers de schakel tussen de salarisverwerker en de organisatie. Daarnaast schakelen bedrijven haar in als interim HR-specialist voor tijdelijke vervanging van een eigen HR-medewerker of voor projecten. “Voor je financiële administratie schakel je een boekhouder in, voor je personeelsadministratie kom je bij mij uit”, zo licht Joannie toe. Wat doet ze precies met haar bedrijf? En wat zijn haar ambities in Aalsmeer? Wij spraken Joannie er uitgebreid over.
“Ik ben specialist in HR-administratie met 25 jaar ervaring in HR. Bedrijven kunnen mij inschakelen voor twee typen diensten. Aan de ene kant ben ik in te schakelen voor interim klussen op het gebied van personeelsadministratie. Bijvoorbeeld voor tijdelijke vervanging, bij ziekte of bij zwangerschapsverlof. Maar mijn werk kan ook projectmatig zijn.
Aan de andere kant kunnen mkb’ers mij inhuren als HR-specialist. Zoals een boekhouder goed thuis is in financiële en fiscale regels, zo geldt dat voor mij voor de wet en regelgeving voor personeel. Ik ben als HR-specialist voor mkb’ers eigenlijk de tussenpersoon tussen de salarisverwerker en jouw bedrijf. Ik zorg ervoor dat de salarisverwerker alle gegevens en dossiers up-to-date aangeleverd krijgt, zodat het salaris goed uitbetaald kan worden. Daarnaast zorg ik ervoor dat alle HR-documenten volgens de geldende wet- en regelgeving worden opgesteld. Als HR-professional kan ik mkb’ers al vanaf een paar uur per maand helpen”
Wil je meer weten over mijn werkervaring in personeelsadministratie? En ben je benieuwd hoe ik mijn ervaring kan inzetten om jouw personeelsadministratie op rolletjes te laten verlopen?
Stuur me een connectieverzoek (met een kort berichtje!) via LinkedIn. Dan voeg ik je graag toe. Wie weet kunnen we wat voor elkaar betekenen.