Project Description

VRIENDEN VAN AALSMEERLOKAAL: INES VAN DER BOON VAN INESCO

Aalsmeer, 24-04-2021 – Tekst: Romy Veul

Ondernemer in de spotlights: Ines van der Boon van Inesco

De veelzijdige Ines van der Boon is een van die 60-plussers die nog lang niet wil stoppen met werken. Ze vindt haar bezigheden veel te leuk om achter de geraniums te gaan zitten. Ze omschrijft zichzelf als een allround professional en merkt dat bedrijven graag samenwerken met iemand die veel ervaring heeft. Vanuit haar bedrijf Inesco helpt ze ondernemers met plezier aan een helder handboek of een creatieve en fijn leesbare tekst. Wij spraken met haar over wat ze precies doet vanuit haar bedrijf.

 

Wat doe je precies met jouw bedrijf Inesco?

“Ik ben een allround professional; ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Ik heb vele jaren met plezier gewerkt als verantwoordelijke voor kwaliteitszorg bij Waterdrinker, bijvoorbeeld aan het beheren van handboeken en certificaten zoals ISO 9001 en MPS-Florimark. Tegenwoordig verzorg ik kwaliteitsmanagement voor mkb-bedrijven en schrijf, redigeer en corrigeer ik teksten waarbij ik de gedachten van de ondernemer verwoord tot een perfecte boodschap. Op die manier zet ik mijn twee talenten in: enerzijds het structureren van bedrijfsprocessen, anderzijds creativiteit met tekst en taal.

Denk bij dat laatste aan het schrijven, corrigeren en redigeren van teksten voor websites, blogs, mailings, campagnes, PowerPointpresentaties of columns. Dit vanwege mijn grote passie voor de Nederlandse taal en mijn oog voor foutloos schrijven. Ik zet de gedachten van mijn opdrachtgever zo goed mogelijk op papier. Mijn missie is makkelijk leesbare zinnen schrijven, de inhoud begrijpelijk maken en dan ook nog de juiste snaar raken.”

Wat doe je precies als kwaliteitsconsultant?

“Ik breng op een resultaatgerichte en professionele manier de bedrijfsprocessen van mijn opdrachtgevers in kaart. Er komt veel kijken bij het runnen van een bedrijf met personeel. Vaak staat informatie overal en nergens en is er veel verloop van personeel. Daarom is het fijn om een duidelijke procesomschrijving te hebben. Wat zijn de werkinstructies en huisregels? Hoe gaat het onboarden van mensen in zijn werk? Wat zijn de procedures als iemand uit dienst gaat?

Als kwaliteitsconsultent schrijf ik heldere handboeken en breng ik daarmee structuur aan bedrijfsprocessen. Door procedures strak te omschrijven, voorkom je fouten en ga je tegen dat iedereen het op zijn eigen manier aanpakt.”

Welke diensten lever je qua tekst en taal?

“Een tijdje geleden verwoordde een klant van mij het als volgt: ‘Jij maakt alles wat stagneert weer vloeibaar’. Dat is inderdaad precies wat ik doe. Zowel in bedrijfsprocessen als in geschreven boodschappen breng ik graag structuur aan om ervoor te zorgen dat het goed loopt. Qua tekst en taal, kunnen opdrachtgevers bij mij terecht voor een prettig leesbare en foutloze tekst. Een tekst zonder wollige taal en een tekst die precies op de juiste manier overkomt bij de lezer. Daarbij zet ik graag de grammaticale en creatieve puntjes op de ‘i’ door een nieuwe tekst te schrijven of een bestaande tekst te redigeren of corrigeren.”

Wat draag jij bij aan de Gemeente Aalsmeer?

“Ik woon hier al 35 jaar en voel me echt verbonden met Aalsmeer. Daarom ben ik ook meteen vriend van Aalsmeer Lokaal geworden toen ik over het platform hoorde. Buiten mijn bedrijf om, zet ik me al jaren met plezier in voor de gemeente. Zo ben ik vrijwilliger voor de Open Hof Kerk en verzorg ik daar de ledenadministratie. Ook ben ik acht jaar actief geweest in de gemeenteraad van Aalsmeer.”

Wat is de meerwaarde van Aalsmeer Lokaal voor jou?

“Toen ik voor het eerst hoorde over Aalsmeer Lokaal was ik meteen enthousiast. Heel waardevol dat er een platform bestaat om duurzamer met elkaar samen te werken. Je hoeft geen grote afstanden af te leggen om met elkaar te sparren en kunt elkaar als ondernemers via zo’n platform beter vinden. Dat is juist in een hecht dorp als Aalsmeer heel belangrijk. Hopelijk zijn er over een tijdje weer netwerkborrels mogelijk, zoals Ingrid Claasen die ook jarenlang heeft georganiseerd. Dat zou al helemaal een mooie manier zijn om via Aalsmeer Lokaal met elkaar in contact te komen.”

Breng jouw bedrijf in kaart

Wil jij ook je bedrijf in kaart brengen? Door je processen te structureren en helder op papier te krijgen? Of wil je met goede teksten naar buiten te treden? Ines helpt je graag. Met ‘Kwaliteit voor alles’ als slogan zit je voor kwaliteit bij haar zonder twijfel goed. Of het nu gaat om een kwalitatieve tekst of om helder gestructureerde bedrijfsprocessen.

Bekijk haar website Ines-co.nl voor meer informatie of mail naar inesvanderboon@kpnmail.nl.