SPONSOR IN DE SPOTLIGHTS: MJK ADVIES

Aalsmeer, 14-04-2022 – Tekst: Romy Veul

Bedrijf in de spotlights: MJK Advies

Bij de eerste sessie van Aalsmeer Klaslokaal Live hielp MJK Advies zzp’ers met financiële en fiscale tips. Want, zo vertelt Erwin Jansen, partner bij MJK Advies en zelf adviseur: “Vaak zien we dat er in de administratie onbewust dingen misgaan, hoe goed je het ook voor elkaar denkt te hebben. Het is zonde als je daardoor meer geld betaalt dan nodig is.” Wij spraken met Rob de Jong, Laurens van Kessel en Erwin Jansen, die samen met hun enthousiaste team MJK Advies runnen. Wat doet MJK Advies voor ondernemers? En waarom doen ze wat ze doen?

Wat doen jullie precies voor ondernemers?

MJK Advies is sinds de oprichting in 2017 een administratie-, belasting- en advieskantoor voor ondernemers en particulieren. Onze klanten zijn hoofzakelijk mkb-bedrijven en zzp-ers. Vaak uit de regio Aalsmeer, maar we helpen ook regelmatig bedrijven van verder weg. De klant bepaalt zelf of hij alles uitbesteedt aan ons of alleen een deel ervan, maar in principe kunnen we op financieel en fiscaal vlak bijna alles uit handen nemen.

We verzorgen niet alleen de administratie, maar zijn er ook voor advies. Aan welke financiële keuzes doe jij goed? Van welke fiscale voordelen kun je profiteren? Wat zie je over het hoofd? Door ons met al die vragen bezig te houden, zien we vaak dat klanten de kosten die ze aan ons betalen snel terugverdienen.”

Aan wat voor diensten moet ik dan zoal denken?

“We kunnen bijvoorbeeld je boekhouding voeren, de jaarcijfers opstellen, financiële prognoses maken, de inkomstenbelasting voor je doen of helpen bij de salarisadministratie. Met ons advies willen we vooral van toegevoegde waarde zijn.

En als we zelf de kennis niet in huis hebben, dan kunnen we terugvallen op een breed netwerk van adviseurs om ons heen naar wie we kunnen doorverwijzen. Allemaal lokale professionals met wie we graag samenwerken, zoals notarissen, fiscalisten of pensioendeskundigen.”

Waarom is het slim om je administratie uit te besteden?

“Meer dan de helft van de ondernemers doet de administratie zelf om kosten te besparen. Maar je kunt juist geld besparen door de administratie en fiscale zaken uit te besteden aan een expert. Wij wijzen ondernemers op fiscale voordelen, waardoor ze geld overhouden. Bovendien bespaar je jezelf tijd en slapeloze nachten door het aan een deskundige over te laten. We zien dat er eigenlijk altijd wel zaken fout gaan. Het zou zonde zijn als je daardoor (belasting)geld misloopt.”

Jullie hebben veel lokale klanten. Wat maakt lokale samenwerkingen zo waardevol?

“We zijn een echt Aalsmeers bedrijf: we komen alle drie uit de gemeente en veel van onze medewerkers wonen ook in de regio. Vandaar ook dat we voor een logo met de Watertoren hebben gekozen.

Het fijne aan lokaal ondernemen is dat je het echt voor en met elkaar doet. Het praat makkelijker als je elkaars taal spreekt en weet wat er in de regio speelt. Ook is het mooi dat je zo bij elkaar kunt binnenlopen. Bij ons staat de deur altijd open en we gaan ook vaak langs bij klanten. Verder nemen we waar mogelijk diensten lokaal af en verwijzen we klanten graag lokaal door.

Op 1 februari is Johan Molema, een van de oprichters van MJK Advies, met pensioen gegaan. Hoe gaan jullie nu verder?

“We doen het na het vertrek van Johan met z’n drieën – Rob de Jong, Laurens van Kessel en Erwin Jansen – en uiteraard met ons verdere team van 10 professionals. Al in 2019 zijn we een proces ingegaan, waarbij Johan steeds wat minder is gaan werken en Erwin de directie kwam versterken.

Rob, Laurens en Erwin hebben veel zin om de in 2017 ingeslagen weg voort te zetten.

Persoonlijk contact blijft daarbij belangrijk. Als een klant hier binnenloopt, weten we direct wie het is. Dat vinden wij zelf prettig, maar is ook voor onze klanten fijn. Je bent bij ons nooit klantnummer zoveel.

Het team bestaat in totaal uit 13 mensen, waarbij nauwelijks sprake is van personeelsverloop. Dat is fijn voor onze cliënten en uiteraard ook fijn voor het team zelf. Momenteel zijn we op zoek naar een ervaren assistent-accountant en een salarisadministrateur. Tip onze vacatures gerust aan bekenden. We verwelkomen ze graag.”

Doe jij je administratie nog zelf of ben je op zoek naar financieel advies, en ben je benieuwd welke meerwaarde wij kunnen bieden? Laten we vrijblijvend kennismaken. Bel naar 0297 – 38 68 28 om een afspraak te maken. Dan zetten we de koffie klaar en kijken we hoe we jou kunnen helpen.

Bezoek ook onze site voor meer informatie over onze diensten.